2012. november 7., szerda

Rántott nyúlmáj vajon párolt almával, sültburgonyával

 - Apa én úgy szeretlek, mint a NYÚLMÁJT! - mondta még 4 évesen kicsi lányunk. (Átfordítása a Magyar Népmesék Só c. meséjének :-)  Azóta is kedvenc étele.

A nyúlmáj megsütve vaj puha, mellékíz mentes, számomra a libamájjal egyenértékű finomság. 

Ez a recept egy gyorsan, könnyen elkészíthető étel.

Hozzávalók:
3 nyúlmáj (amit egyenként 3-4 darabra vágtam)
3 db alma
40-50 dkg burgonya
zsír vagy olaj  (a burgonya kisütéséhez)
3-4 dkg vaj
majoranna, só, bors

A burgonyát meghámoztam, hosszanti vastagabb csíkokra vágtam, és sós vízben félig megfőztem. A vizet leöntöttem róla, s forró zsírban egy serpenyőben ropogósra átsütöttem, sóztam.

A májat miután átmostam, lecsurgattam, bepaníroztam. Szintén zsírban aranybarnára sütöttem, s forrón sóztam, borsoztam, majorannával megszórtam.
 Az almát megmostam, s héjával együtt vastagabb félhold alakúra vágtam. A vajon átpároltam pár perc alatt.

1 megjegyzés: