2013. július 30., kedd

Nyári lepény

Húsmentes, egyszerű és finom.
A feltétet lehet tetszés szerint variálni.

Én szezonálisan rakom rá a feltéteket.
Jelen esetben került rá:
cukkini
padlizsán
lilahagyma
paradicsom
kapor
és egy kis kecsketúrót is morzsoltam az egyik részére.
Mindezt meglocsoltam kevés olívaolajjal és raktam a sütőbe.
180 fokon kb. 25 percig sütöttem.

A lepény tészta receptje:
50 dkg liszt
1 kk cukor
2,5 dkg élesztő
2 cl olaj (olíva)
1 dkg só
2-2,5 dl víz (liszttől függően több vizet is felvehet a tészta)

Miután az élesztőt felfuttattam, beleraktam az átszitált liszttel teli tálba és többi alapanyaggal együtt kidagasztottam.
1 órát kelni hagytam. Ezt követően kinyújtottam a tésztát, egy nagy méretű tepsibe (amit kiolajoztam, liszttel megszórtam)  raktam és mehet rá a feltét.
Frissen a legfinomabb, nálunk nem sok lepény élte meg a másnapot! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése