2013. január 6., vasárnap

Töltött galamb párolt zöldséges rizzsel

A galamb hagyományainkban a lélek jelképe. Gyógyító erejű leveséről nem véletlenül feltételezték, hogy segít a lélek gyógyulásában.

A megtisztított galambból éppen ezért húslevest főztem. A levesbe egészben raktam bele a galambokat. Célszerű előfőzni a galambot, mert akkor kevesebb sütést igényel, ugyanakkor átjárja a levesbe rakott fűszerek, zöldségek zamata. No és egy remek levest is eredményez a munkánk :)

A mi galambjaink fiatal, középkorúak voltak, így hát egy 2-2,5 óra levesben való tartózkodás mindenképp indokolt volt :) Addig érdemes főzni, míg elég puha nem lesz, de még nem fő szét, egészben marad a galambhús.

Kivettem a levesből a két galambot és az alábbi tölteléket készítettem hozzá:


2 db zsemle
2 db tojás
2 cikk fokhagyma
só, bors, pirospaprika
zöldpetrezselyem (apróra vágva)

A zsemlét vízbe áztattam, miután megszívta magát kellőképpen, kinyomkodtam a felesleges vizet. Egy tálba raktam, s a fenti hozzávalókkal villával alaposan összedolgoztam.
Ezzel töltöttem meg a galambokat. A töltelék állaga elég sűrű ahhoz, hogy ne kelljen a galambokat összetűzni, összevarrni ahhoz, hogy a töltelék a helyén maradjon.

Tepsiben, 170 fokon annyi olajon sütöttem, hogy sütés közben többször meg tudjam locsolni.

Párolt zöldséggel és rizs körettel tálaltam. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése