2014. május 28., szerda

Fecskék és kecskék


Mikor szép csendesen leszállott az este,
Érkezett meg hozzánk a legelső fecske.
Fáradt volt szegényke. Leszállt. Aztán nézte:
Vajjon megvan-e még az ő puha fészke.

És jött a második, És jött a harmadik.
Aztán jöttek többen. Mondottak valamit.
Mit? Azt én nem tudom. Talán imádkoztak.
Imé, beteljesült, mire vágyakoztak.

Künn az eresz alatt könnyes szemmel álltam.
Szóltam a fecskéknek: bejöhettek bátran.
Szavamat, úgy látszik, fecskék megértették.
Az eresznek alját nagy hamar ellepték.

Kiki reá talált a maga fészkére.
Mindenikben egy pár pompásan elfére.
Ottan meghúzódtak. Halkan csicseregtek.
Aztán szépen, lassan, mind elszenderedtek.

Szendergő fecskéknek jóccakát mondottam.
Aztán lepihentem: Ő róluk álmodtam.
Velük is ébredtem, mikor a nap felkelt.
Mind azt csicseregték jó reggelt, jó reggelt!

(Benedek Elek: Megjöttek a fecskék)

Mikor szép csendesen leszállott az este:)
A fecskét a néphit nálunk az isten madarának tekinti. Ahová beköltözik, az porta szerencsés lesz.

Egy fecskepár érkezett hozzánk pár hete. Szemlélődtek pár napot és fészket kezdtek építeni a kecskéknél. Hosszasan figyeltük mindennap hogyan építik kis fészküket. Reggel korán mentem és kinyitottam a kecskeól ajtaját, hogy tudják munkájukat folytatni.
Két hétig dolgoztak, mire készen lett a fészkük. Sárból, fű-, és szénaszálból tapasztották össze aprólékos munkával.
Építőanyag beszerzése a fészekhez:)


És aztán pár napja beköltöztek:)
Estére, mikor már a kecskék is betérnek az ólba, ők ketten ott ülnek a fészek szélén.

A kecskeólban immár heten alszanak:)
Denci kecskénk egy kis bakot ellett, aki nagy zsivány, két napos korától kezdve csavarog, felfedez és mindenre kíváncsi, semmitől nem retten meg.


Érkezett hozzánk egy 7 hetes lány kecske is, akit Csillagnak neveztünk el. Ő majd a későbbi "anya-bázishoz" fog tartozni.



És a legújabbak. Ketten:) Egy fiú, egy lány: Borcsitól.

Mindannyian jól vannak, ismerkednek egymással és az új világgal. Ők a kecskék és ők a fecskék.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése