2012. szeptember 24., hétfő

Házi ketchup

Nekünk a receptek arra jók, hogy némi támpontot adjanak, s utána saját formákra, olyan "apafásra" , ízlésünk szerint átvariáljuk.
Ez történt ezzel a ketchup recepttel is.

Ami szükséges hozzá:
4 kg paradicsom
3 db alma
3 db sárgarépa
7 db vöröshagyma
2,5 dl vörösbor ecet
20 dkg cukor (legjobb nem fehér, finomított cukor)
7 ek só (mi erdélyi kősót tettünk bele)
1 kk szemes bors
1 ek őrölt köménymag
3 szem szegfűbors
3 db babérlevél
4 kk mustármag
4 gerezd fokhagyma
1 kk őrölt gyömbér
1 csokor friss bazsalikom
1 csokor friss zellerlevél
aki csípősen szeretné elkészíteni annak 2 db csípős paprika

A főzés elején ezt a látványt adta:



Fantasztikus ízkavalkád lesz belőle. Minden a megfelelő mennyiségben, harmóniában áll egymással.

Mivel én koktélparadicsomból főztem a ketchupot, hát mit mondjak nem volt kedvem a paradicsom héját egyenként lehúzogatni. A főzés végére szétfő a paradicsom és botmixerrel össze is aprítottam, így egyáltalán nem érezhető, hogy a héja is benne van. Nyilván, akit ez zavarna, az húzza le a paradicsomról a héját.
A hagymát, hámozott almát, répát felkockáztam. A paradicsomot feldaraboltam.
Ezeket egy lábasba raktam és lassú tűzön odaraktam főni. Hozzáadtam az összes felsorolt fűszert az ecet kivételével. Kb. 3-4 órán keresztül főztem, gyakori kavargatás mellett.
Amikor tökéletesen összefőtt, sűrűsödött, beleraktam az ecetet, ezzel még egy rövid ideig főztem. Botmixerrel pépesítettem, s forrón, tisztára mosott üvegekbe töltöttem, s hagytam száraz dunsztban kihűlni.



2 megjegyzés:

  1. Akkor az eredményről is kérnénk képeket ám.))
    Hány üveggel lett a végén ????
    Biztosan nagyon fincsi lett,mi is szeretjük a ketchup-ot,bár én még nem mertem házilag készíteni.De a kenyeret már én is sütöm itthon.
    A boltit kenterbe veri.))))

    VálaszTörlés
  2. Oké, pótolom a végeredményt is!

    VálaszTörlés