2013. október 16., szerda

Citromos töklekvár

Mikor vendégségbe megyünk - rokonaink, barátaink legnagyobb örömére - mindig valamilyen házilag készített "ezt-azt" is viszünk ajándékba. Úgy hiszem ezeknek az apróságoknak sokkal inkább örülnek, mint bármi másnak.

Ez a recept, már csak jövőre lesz használható, hiszen a főzőtök szezon ideje lejárt. Elkészíthető cukkiniből is.



Hozzávalók:
- 3 db közepes méretű főzőtök
- 4 db citrom
- 1 kg cukor


A tököt hámozás után legyalultam. A citromokat alapos mosás után héjastul négyfelé vágtam (a magokat vegyük ki) és a cukorral együtt az előkészített tökre raktam.
Az utóbbi évben én minden lekvárunkat a sütőben készítettem. Ezúton is így történt.  Egy nagy lábosba raktam az alapanyagokat és 150 fokon 2-3 óra hosszat főztem-sütöttem a lekvárt. Az egy óra letelte után
kivettem a sütőből a lekvárt, botmixerrel alaposan összedaraboltam a benne lévő citromokat is.
Miután elég sűrűre főtte magát forrón, tisztára mosott üvegekbe töltöttem, majd száraz dunsztban hagytam kihűlni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése